Charakterystyka pracy biurowej

Pobierz

Wykorzystanie tych informacji wymaga każdorazowo dostosowania ich do warunków panujących w konkretnym zakładzie pracy.. Identyfikacja i charakterystyka czynników środowiska pracy \Prowadzenie biura, kontakty z klientami, zakupy, obsługa urządzeń biurowych, prowadzenie rejestrów, sporządzanie pism, kontrola nad korespondencją przychodzącą wychodzącą.. Charakterystyka stanowiska pracy Dyrektor zastępca dyrektora, kierownik działu, główny księgowy 19 9. z 2003 r. nr 169, poz. 1650 ze zm.) szczegółowo określa pomieszczenia, w jakich może być wykonywana praca biurowa.. Niezadowolony klient, który przychodzi do siedziby firmy, najpierw trafia do recepcji.. Zachowanie osoby, którą spotyka, może wpłynąć na niego kojąco lub spowodować eskalację złości.. Ważna może okazać się również umiejętność pracy w zespole, a także wysoka kultura osobista.. Bez względu na cele takiej pracy, obowiązki pełnione w trakcie jej wykonywania odbywają się głównie w pozycji siedzącej, która wbrew powszechnemu przekonaniu jest ma negatywny wpływ na zdrowie i jest uciążliwa dla organizmu człowieka.Charakterystyka stanowiska pracy sprzątaczki: Sprzątaczka wykonuje pracę w obiekcie biurowym.. W cenie do 3500 zł bez problemu znajdziemy model z procesorem Intel Core i3 dziesiątej generacji i dyskiem SSD zapewniającym płynne i szybkie działanie komputera.Autorka: Agnieszka Burcicka O książce: Podręcznik pt. Praca biurowa i korespondencja jest przeznaczony nie tylko dla uczniów techników i słuchaczy szkół policealnych, ale również dla osób, które w swojej pracy zawodowej wykonują rożne czynności biurowe lub prowadzą korespondencję..

Pojęcie organizacji i techniki pracy biurowej.

Podstawowy stosowany sprzęt.Osoba na tym stanowisku powinna być przede wszystkim komunikatywna, pracowita, sumienna i odpowiedzialna.. Obecnie na rynku pracy funkcjonują trzy pokolenia: 50 +, osoby urodzone przed 1980 roku (obecni trzydziesto kilku latkowie)- popularnie zwani X i dwudziestolatkowie - popularnie zwani Y.. Akta Sprawy -jest to zbiór wszystkich dokumentów biurowych dotyczącej określonej sprawy.Krótka charakterystyka pokoleń.. Specyficzne warunki pracy biurowej powodują specyficzne reakcje organizmu ludzkiego, występowanie zmęczenia, znużenia zawodowego, osłabienia tempa pracy, niewłaściwe lub zwolnione reakcje mózgu.. Zbieranie i przetwarzanie informacji jest podstawą różnego typu utworów, decyzji i prognoz.W bankach, firmach ubezpieczeniowych, urzędach czy kancelariach notarialnych dominuje praca biurowa.. Karta oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy Dyrektor, zastępca dyrektora, kierownik działu, główny księgowy 21 10.. Podstawowym wyposażeniem biur jest stanowisko z monitorem ekranowym, zasady ich tworzenia reguluje Rozporządzenie MinistraWiele osób postrzega pracę w charakterze pracownika biurowego jako nad wyraz nudną..

Ścieżka rozwoju w administracji biurowej.

Obowiązki powierzone mu przez pracodawcę wiążą się z: obsługą komputera i innych urządzeń biurowych, pracą z dokumentami, podróżami służbowymi.. Tworzenie i obieg dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych w zależności od rodzaju administracji.. -Sprawdzanie i odbieranie poczty w formie tradycyjnej i elektronicznej.Cechą charakterystyczną pracy biurowej jest jej niematerialny produkt, który powstaje w procesie zbierania i przetwarzania informacji.. b) prowadzeniu i opracowaniu korespondencji.W pracy biurowej liczą się również zdolności interpersonalne, w tym m.in. umiejętność łagodzenia konfliktów.. Przede wszystkim to wspaniała możliwość zdobycia cennego doświadczenia, które jak wiadomo często się 9 maja 2018Identyfikacja i charakterystyka czynników środowiska pracy - księgowa/y W tabeli 5 przedstawiono charakterystykę czynników środowiska pracy..

Nie myje okien i opraw oświetleniowych (nie wykonuje pracy na wysokości).

Każda z tych grup charakteryzuje się zupełnie innym podejściem do pracy, ceni i wyznaje inne wartości.Referent - poradnik portalu Praca.pl.. Posiada 15,6-calowy ekran FullHD z antyrefleksyjną powłoką.. bureau) - miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.. Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej: .. Charakterystyka stanowiska pracy księgowy, specjalista ds. płac, pomoc biurowa w DFI 25 11.mgr administracji, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, Kierownik Działu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej w Poczcie Polskiej S.A., główny specjalista d/s BHP, wykładowca akademicki przedmiotów zawodowych z zakresu bhp i prawa pracy z wieloletnim doświadczeniem.Szeroko rozumiana praca biurowa kojarzona jest z pracą bezpieczną - a w porównaniu do warunków środowiska pracy i zagrożeń występujących np. w budownictwie czy rolnictwie niektórzy uważają, że jest zupełnie pozbawiona zagrożeń dla osób, które ją wykonują.. W pierwszej części podręcznika pt. Praca biurowa w przystępny sposób przedstawione zostały .- charakterystyka pracy biurowej - przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy - zarządzanie biurem - redagowanie pism - organizacja obiegu korespondencji - korespondencja służbowa (w pięciu językach) - organizacja spotkań służbowych - obsługa interesantów i udzielanie informacji Obowiązki zmieniają się w zależności od branży, w której pracownik jest zatrudniony..

Dokumenty określające organizację pracy (organizacja pracy: potwierdza, ułatwia).

pomieszczenia indywidualne; biuro kombi; wnętrza grupowe; wnętrze wielkoprzestrzenne.. Zadania pracownika biurowego są ściśle związane z koordynowaniem codziennej pracy biura czy sekretariatu.Czynności biurowe są związane z przyjmowaniem informacji z zewnątrz, jej obiegiem wewnątrz biura, przechowywaniem, przetwarzaniem i wysyłaniem jej na zewnątrz.. Podstawowy stosowany sprzęt.ORGANIZACJA I TECHNIKI PRACY BIUROWEJ 1.. Podczas wykonywania swoich obowiązków pracownik biurowy najczęściej przyjmuje pozycję siedzącą, czasem wymagane jest wykonywanie ręcznych .8.. Sprząta pomieszczenia biurowe i higieniczno-sanitarne na jednym poziomie (brak schodów i progów) w obrębie jednego piętra.. Tymczasem nic bardziej mylnego - to okazja do poznawania nowych ludzi oraz podejmowania ciekawych wyzwań.. Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym .Dokument biurowy-to każde pismo, notatka sprawozdanie, protokół zestawienie, sporządzone w toku pracy biurowej lub otrzymanej z zewnątrz.. Branża, jaką jest administracja biurowa, daje duże możliwości rozwoju zawodowego.Biuro (fr.. Typowe czynności administracyjno-biurowe polegają na: a) liczeniu, pisaniu, rejestrowaniu.. -Wykonywanie obowiązków powierzonych przez pracodawce w terminie z zachowaniem odpowiedniej jakości świadczonych usług na rzecz klientów.. Zagrożenia jednak istnieją, mają swoisty charakter, co powoduje, że praca biurowa nie może być organizowana w .Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j.. Ogólna charakterystyka zakresu obowiązków pracownika biurowego dotyczy: Przygotowywania odpowiedniej dokumentacji biurowo-administracyjnej.CHARAKTERYSTYKA ZAWODU Pracownik biurowy, czy też biurowo-administracyjny, to odpowiednia profesja dla osób lubiących kontakt z ludźmi, skrupulatnych i dobrze zorganizowanych.. Większość prac biurowych stanowią prace statyczne (z fizjologicznego punktu widzenia).Pracownik biurowy, którego miejscem pracy jest sekretariat, odpowiedzialny jest za kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, oraz troskę o zachowanie właściwej atmosfery..


wave

Komentarze

Brak komentarzy.
Regulamin | Kontakt